מאפיית נונו חדרה

למאפיות ישראליות תרבות ייחודית והן חלק מאורח החיים הישראלי כבר עשרות שנים. הכותבת רוצה להציג כמה מאפיות בישראל, מה הן מציעות והתרבות הייחודית שלהן. ישראל היא מדינה עם תרבויות ומסורות אוכל מגוונות. את המגוון הזה ניתן לראות במגוון המאפיות הקיימות באזורים שונים ברחבי הארץ. חלקם מציעים מאפים מסורתיים מרחבי העולם בעוד שאחרים כוללים פינוקים מקומיים עם טוויסט נוסף. מאפיית נונו חדרה מאפיה אחת מהמאפיות המפורסמות בחדרה, הן מציעות ללקוחות מאפים מסורתיים כמו בורקס, שטרודל, עוגיות, עוגות ועוד עם מגע אישי המבוסס על העדפות הלקוח כמו אלרגיה לאגוזים או תזונתיים הגבלות כאלה

היהודים מהווים כ-75% מהאוכלוסייה בישראל והם נהנים ממגוון לחמים, עוגות ומאפים. מאפיות הן חלק בלתי נפרד מהתרבות והמסחר בישראל.

מאפיות בישראל

המאפיות בישראל הן תעשייה פורחת. האיכות הגבוהה של הלחם, העוגות והפשטידות היא ייחודית לארץ. המרכיבים הפשוטים עוברים טרנספורמציה על ידי טכניקות ששוכללו במשך דורות רבים.

מאפים הם מאכל אפוי, והם מגיעים בצורות וזנים רבים. מאפים בדרך כלל נושאים מילוי או תוספת מתוקה (כגון ריבה, רפרפת או שמנת). מאפים פופולריים כוללים פשטידות, סופגניות, קרואסונים, מאפינס, דנישים וסקונס. אפשר להכין מאפה עם קמח או בלי. ללא מאפה נקרא בדרך כלל קרום פאי.

וופלים, סופגניות, קרואסונים, מאפינס – אלה רק חלק מהמאפים הרבים והשונים שתוכלו למצוא במאפיות. בחלק זה נדבר על מקורו והיסטוריה של המאפה והפופולריות שלו כיום.

מאפים הם הפריטים הנפוצים ביותר במאפיות. הם בדרך כלל מתוקים וחלק מהם ניתן לאכול גם לארוחת בוקר. מאפים מסוימים כוללים קרואסונים, מאפה צ'וקס, פחזניות שמנת, אקלרי שוקולד, סופגניות, לחמניות קינמון, מחזורי תפוחים, סופגניות במילוי רפרפת וניל וכו'.

הקרסונים הם סוג של מאפה צרפתי. הם עשויים מבצק של קמח לבן, חמאה וסוכר שעוצב לרצועה ארוכה ודקה ולאחר מכן מטוגן בשמן חם. השם "קראסון" מגיע מהמילה הצרפתית "קרואסון", שפירושה "סהר", וזה מה שהמאפה דומה כשהוא מטוגן. הם מוגשים בדרך כלל עם חמאה וסוכר קונדיטורים מעל.

קראסונים הם סוג של לחם צרפתי. קראסונים הם סוג של זרוע קוטב מימי הביניים ששימשו ללכידת אבירים רכובים. הקראסון הוא נשק עתיק ששימש ללכידת אבירים רכובים על סוסים. זהו סוג של זרוע קוטב מימי הביניים, בדומה לרומח, אך מסווג כגרזן או הלברד בגלל צורתו. משערים שהוא שימש את האימפריה הביזנטית ואזורים אחרים במזרח אירופה בימי הביניים. השם "קראסון" בא מלטינית עבור "לשבור", המתייחס לשימוש המקורי שלו כנשק להפלת אבירים רכובים. מאפים טעימים והישראלים אוהבים אותם.

יש ישראלים שאולי לא יאהבו מאפים כי הם לא רגילים אליהם. יש אחרים שמעולם לא הזדמן לנסות אחד, שכן מאפים אינם פופולריים בישראל. עם זאת, אם תשאלו אנשים ברחוב על דעתם בשאלה זו, רוב הישראלים בטח יגידו שהם אוהבים מאפים. בישראל מאפים הם מאכל פופולרי שצורכים אותו בבוקר לצד קפה או תה. כמה מהמאפים הפופולריים ביותר כוללים: "קרואסונים", "סהר" ו"דנית".

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!