כל מה שצריך לדעת על במות לאירועים

 

כשאנחנו שומעים את הביטוי "במות לאירועים" הדבר הראשון שעולה לנו לראש, זה יום העצמאות. הרי ביום זה, כל יישוב מתמלא בבמות, עליהן מופיעים אמנים שונים אשר מנעימים את זמנם של הנוכחים וחוגגים ביחד איתם את יום העצמאות של המדינה.

אך כמובן שהמשמעות של במות לאירועים הוא הרבה יותר רחב והרבה יותר טכני. הכוונה לבמות עליהן אפשר לערוך אירועים שונים, בין אם אלו אירועים פרטיים או אחרים. לבמה יש משמעות מאחר והדרך היא תיבנה ותמוקם, תשפיע לא מעט על סוג ואיכות האירוע.

בעיקרון, אנחנו יכולים למצוא סוגים שונים של במות לאירועים. אנחנו יכולים למצוא במות גדולות אשר יכולות לאכלס כמות גדולה של מופיעים, זמרים, נגנים, רקדנים וגורמים אחרים, ואנחנו יכולים למצוא במות קטנות אשר מאכלסות כמות קטנה של מופיעים, לעיתים אפילו מדובר על במה שמתאימה לאדם אחד או שניים בלבד.

חשוב להדגיש, ישנם אולמות ומועדונים, אשר מכילים סוג מסוים של במה אשר איננה משתנה, והיא מתאימה לסוגים מסוימים של מופעים. אם רוצים לשנות את סוג המופע, אז זה אומר שצריך לשנות את התפאורה או לשנות את היחס על הבמה, שכן אי אפשר לשנות אותה. מצד שני, יש מקומות, אשר מציעים סוג מסוים של במה, אך אם רוצים לערוך אירוע שונה (למשל אירוע של 360 מעלות), אז ייבנו במה חלופית במקום אחר.

מעבר לכך, יש במות לא קבועות, במות לאירועים אשר נהוג להתקין אותן במקומות שונים בעת שרוצים לארגן מופע מסוג כזה או אחר. למשל, במות שמיועדות לשימוש ביום עצמאות, באירועים שהעירייה מארגנת ברחובות העיר או בפארק המקומי, במות שמתאימות לאירועים בבתי ספר ומוסדות אחרים, במות לאירועים פרטיים באתרים לא קבועים ועוד. כל במה בנויה אחרת, על פי הצרכים של המשתמשים בה.

כיצד בוחרים איזו במה להתקין וכיצד עושים זאת בפועל

על מנת לבחור באיזו במה להשתמש, צריך לדעת מה היא אמורה לשרת, כמה אנשים ואיזה ציוד. הסיבה שצריך לדעת את כל זה, זו על מנת שיהיה ניתן לדעת מה אמור להיות המשקל שלה וכן מה אמור להיות הגודל של הבמה. בצורה כזו, יהיה אפשר לבחור במה בטוחה ונוחה לשימוש.

אנחנו צריכים לקחת בחשבון, הרבה פעמים במה לא מאכלסת רק אנשים אלא גם ציוד מסוגים שונים, בין אם זה כלי נגינה, מחשבים או כל דבר אחר. אם אנחנו לא רוצים שיקרה אסון והבמה "תתרסק", אז עלינו לחשב היטב מה היא אמורה להכיל ולבחור במה מתאימה לכך.

עוד נקודה שאנחנו צריכים לחשוב עליה היא, כיצד נרצה להתקין אותה ובאיזה גובה היא אמורה להיות. מבחינת ההתקנה, זה תלוי בשטח בו אנחנו מתכוונים להתקין אותה, כיצד נוכל לעשות זאת בצורה נוחה ובטוחה. מבחינת הגובה, זה משמעותי עבור מי שאמור להופיע עליה וכן עבור הקהל שאמור לראות אותו בצורה נוחה. במקרים רבים אנחנו נבחר במה גבוהה, גם בשביל לשמור על מרחק בין הקהל לאמנים שעל הבמה.

נקודה אחרונה שנתייחס אליה היא העיצוב של הבמה. אנחנו יכולים למצוא דוגמאות שונות של במות, החל מבמה רגילה, מלבנית, דרך במה עגולה ועד לבמה שיוצאת אל הקהל, כפי שאפשר לראות במופעים גדולים. העיצוב יהיה מושפע מסוג ההופעה, וישפיע על אופי ההתקנה של הבמה, וכן על מידת השטח שנצטרך עבורה. זה ישפיע על הגודל שלה ובמידה מסוימת גם על המשקל שהיא תכיל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!