חתונה בחצר הבית – כך תעשו זאת נכון

חתונה בחצר הביתחתונה בחצר הבית – כך תעשו זאת נכון

חתונות מיוחדות, שאינן חתונות המתרחשות באולם אירועים כמו של כולם– הן הטרנד החם של השנים האחרונות. חתונות במקומות מיוחדים, שאינם המוניות אלא דווקא אינטימיות- הן הטרנד החם בתוך הטרנד החם. והדבר הלוהט ביותר הוא חתונה אינטימית שנערכת בחצר בית. 

חתונה החצר בית היא משהו ייחודי ומפתיע, שעם עיצוב נכון תהפוך לחוויה שאף אורח לא יוכל לשכוח. העובדה שהחתונה מצומצמת יותר, מאפשרת אווירה חמה יותר, היכרות ממשית בין האורחים, אוירה פחות המונית, וקסם המהלך מעל החתונה כולה. כדי שבסופו של דבר חתונה בחצר הבית תנחל הצלחה ותהיה יוצאת דופן, אנו נזדקק לכמה דברים שיש לעמוד עליהם מראש ולתכנן אותם בקפידה. הנה כמה מהם:

למלא את החלל

בניגוד לחתונות באולמות אירועים, שם המסגרת והמיקומים מוכתבים לכם מראש, חתונות בשטח, בטבע או בחצרות הבית הן כאלו שניתן להתאים אותם כרצוננו. כל השטח כרגע בתולי לחלוטין ואנחנו יכולים לעצבו כרצוננו. ויחד עם זאת, בייחוד כאשר מדובר על חתונה בחצר הבית, לחלל שהוא החצר, משמעות רבה. אם לא נתכנן אותו כיאות, יתכן ונפגע במהות האירוע וביופי שלו.

ראשית עלינו לוודא שהחצר בכלל יכולה ומסוגלת להכיל את כמות האורחים שאנו מבקשים להביא לחתונה, שאם לא כן, יצא שכרנו בהפסדינו ונסבול מצפיפות יתרה. חשוב לתכנן גם את מיקום כל האלמנטים של החתונה. רחבת הריקודים, שתהיה במרכז ורחבה דיה, החופה, אזור המזנונים, שולחנות האורחים, פינות ישיבה ייחודיות ועוד ועוד. כדאי מאוד לשרטט סקיצה או את מפת החצר ולהציב עליה את האלמנטים המבוקשים, כדי לקבל מבט ממעוף הציפור על החלל כולו.

עיצוב וסגנון

חתונה קטנה היא אינטימית יותר וזה יתרון עצום אך הדבר גורם לכך שיותר ויותר דגש ניתן לעיצוב המקום ולאיכות הביצוע של העיצוב, שכן יותר אנשים יחשפו אליו ברמת המיקרו. ככלל, זה שחצר הבית מעוצבת ככל החצרות הרגילות, אינה אומרת שכך זה יישאר גם בחתונה שלכם. חתונה בחצר הבית היא כר פורה להגשמת החלומות שלנו. אם נרצה נוכל להפוך את החצר ליער קסום מהאגדות, למקום כפרי, שיקי, אורבני צעיר או דווקא נוסטלגי עם המון וינטג' והרבה עיצובים אחרים כיד הדמיון הטובה עלינו. זכרו רק לשלב את העיצוב הנבחר בהלימה לכל האלמנטים כדי ליצור קו אחיד כמה שיותר ולפיכך מרשים הרבה יותר.

הגברה ותאורה

אם כל הכבוד לתאורת הגן שבחצר הבית או למערכת ההגברה הביתית המובנת במקום- זה לא זה עבור החתונה שלכם. מעבר לתפאורה הייחודית שמקנה תאורה מקצועית המשולבת בעיצוב ולחוויה שמעניקה מערכת הגברה מקצועית, הרי שאתם רוצים באירוע הייחודי שלכם את הרמה הגבוהה ביותר שישנה. לצד זאת, תמיד ניתן להוסיף, בייחוד בתחום התאורה גם אלמנטים קטנים, המיועדים רק ליצירת אווירה, כמו גרילנדות, שרשראות מיוחדות, לפידי אור, גופי תאורה גדולים בעיצוב מיוחד ועוד.

שירותים חנייה וציוד

חתונה בחצר בית ממוצע מעניקה לנו שלל אתגרים. אנו צריכים לסדר חניה עבור כולם. אנו נדרשים להביא ציוד וריהוט ייחודיים, אנחנו צריכים לספק לאורחים מקום להתפנות (לא נרצה נחיל אנשים בתוך הבית). הדברים נכונים גם לגבי שולחנות המזנונים, כלים מסוגים שונים, הצללות , מזגנים ואוורור ועוד ועוד. מפיק מנוסה, ידע להכווין אתכם לכל הצרכים האלו, כדי ליצור בסופו של יום אירוע נטול פגמים.

המימד הקולינרי

לא כל קייטרינג יודע לתפעל חתונה בחצר בית. גם לא נרצה שהוא ישתמש במטבח של הבית ובכלל לא בטוח שיש לו מקום שם. לכן, לעיתים נדרש להקים תשתית למטבח באזור החצר. מעבר לכך, תוכלו להשתולל ולחלום ולדמיין לגבי סוגי התפריטים, צורת ההגשה, עיצובי האוכל ועוד.

מזג האוויר

משתנים נוספים שיש לקחת בחשבון בעת קיום חתונה בחצר הם מזג האוויר והטמפרטורות השוררות בחוץ. זה יכול לפעול בשני הכיוונים ולא נרצה שיהיה חם מידי עם שמש קופחת על ראשי האורחים ולא שיהיה קר או גשום. העדיפות של בעלי המקצוע היא לערוך חתונות שכאלו בעיקר בין אפריל לנובמבר אבל אם חשקה נפשכם  בתאריך מחוץ לתקופה זו, דעו שניתן למצוא שלל פתרונות מגוונים.

להיות שכנים טובים

חתונה בחצר מערבת גם את השכנים. אולי תזמינו אותם ואולי לא. בכל מקרה מומלץ לידע אותם על התאריך המתוכנן והבטיחו להם שלא תקשו עליהם. חיוך ונעימות בפניה יכולים לעשות פלאים גם בגזרה זו ובעיקר, הקפידו ביום האירוע עצמו- לנהוג על פי הכללים וחוקי העזר

רוצים לקבל טיפים נוספים על חתונה בחצר הבית? פורטל חתונות ואירועים בטבע, מזמין אתכם לשלל מדריכים, אסופות טיפים ורשימת נותני שירות מומלצים בתחום.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!