חתונה בחוץ שלא מהעולם הזה

חתונה בחוץיש חוץ ויש חוץ. כאשר אנחנו מדברים על חתונה בחוץ, אנחנו לא מדברים על אולם אירועים או גם אירועים, המאפשרים לכם לערוך את החתונה מתחת לכיפת השמיים. אנחנו בעיקר מדברים על חתונה בחוץ- בטבע, במקומות קסומים וייחודיים, כאלו שלא היו מיועדים לאירועים וכל הקסם קורה בהפיכתם לכאלו.

כאשר אתם עושים חתונה באולם אירועים אתם יודעים בוודאות מה תקבלו, איך תקבלו והיכן תקבלו. הכל כמעט מקובע ומובנה ולכם נותר לשחק ולשנות רק בדברים קטנים ופחות חשובים. חתונה בחוץ, היא דווקא האפשרות שלכם לחלום בגדול. לעשות משהו ייחודי ומפתיע שישאיר אצל האורחים טעם של עוד וזיכרון מיוחד.

בשביל הקסם צריך לעבוד

אומנם אנחנו מדמיינים את חתונות החלומות אבל איננו חיים בדמיונות. בשביל שחתונה בחוץ תהיה מוצלחת, דרוש תכנון קפדני, חשיבה מחוץ לקופסא, נטרול בעיות ויצירתיות רבה. לא נרצה שהחתונה שלנו תכשל בגלל גשם, נחיל יתושים, חוסר נגישות לחתונה, המונע מסב הכלה להגיע או רוחות המעיפות הכל. לכל אחת מהסוגיות שהעלינו ועוד רבות אחרות יש כמובן פתרון, רק שהוא דורש הערכות מתאימה.

חתונה בחוץ מבוססת על ההבנה שאנו לוקחים שטח שכרגע אין בו שום אלמנטים מותאמים ומלבישים עליו מעטה ותפאורה מיוחדים. לצורך כך, נצטרך גם תקציב ריאלי, נצטרך צוות מיומן ומקצועי של ספקים רבים ובעיקר נצטרך מעצב ומפיק חתונות, שידעו לסנכרן את כולם יחד ולהביא לתוצאה מעולה.

השטח והכשרתו

בחירת שטח עבור חתונה, הוא הדבר הבסיסי ביותר. יש כל כך הרבה אפשרויות מגוונות גם בארצנו הקטנה. לצד אגם או נחל, בין עצים גבוהים או חורשות נמוכות, במערות ציוריות ולצד מבנים ומבצרים עתיקים, על חוף הים או בתוך שדות מוריקים. המשותף לכולם זו התפאורה המיוחדת שהטבע מעניק לנו. אנחנו רק צריכים להוסיף ולשדרג עוד קצת. ועדיין, לא כל שטח יכול להתאים. לא נכון לעשות חתונה על מדרון הר, כשם שלא נכון לעשות חתונה במקום סחוף רוחות בחורף. החוכמה היא למצוא את המקום המתאים בזמן האידיאלי.

חשוב גם לבחון את השטח בעיון ולהבין דברים הנגזרים מסביבתו. האם לצידו פועל מתחם רועש או המפיק ריחות לא טובים. האם יש מקום להכשיר חניה והאם יש בכלל גישה רגלית סבירה למקום. האם צריך ליישר את השטח, יכולת להקים שם מטבח עבור הקייטרינג ועוד המון סוגיות. זו גם הסיבה לשכור מפיק לאירוע, שיוכל לגשת לכל הבעיות הסבוכות הללו ולנסות לפתור אותם.

יהיה אוכל?

חברות קייטרינג רבות מציעות את שירותי הקייטרינג שלהם לחתונה. אך לצערנו לא כולן מיומנות מסוגלות או בעלות ניסיון בקיום אירוע מוצלח בשטח או חתונה בחוץ.  איננו מדברים רק על הצד הקולינרי ותפריט האוכל לבדו אלא גם על כל מה שמסביב. ריהוט הבר, המזנונים, כלי האוכל וכלי ההגשה, אביזרי חימום וקירור ועוד ובכלל, האם יש להם יכולת לשנע את כל הציוד בצורה בטוחה ואחראית אל השטח. 

אישורים עבור חתונה בחוץ

כדי לקיים חתונה בחוץ על פי חוק, נצטרך להשיג לא מעט אישורים. האישור הראשון שנבדוק לגביו הוא מן הרשויות האמונות על המקום והאם ניתן בכלל לערוך שם אירוע. רשויות כאלו יכולים להיות רשות הטבע והגנים, קק"ל, מועצות מקומיות, מנהלות וגופים האחראים על מקומות כמו מוזיאונים ואתרי מורשת, פארקים ועוד. 

אנו נדרש גם לאישורים מגופים האמונים על הביטחון שלנו ושל האורחים שלנו ואין להקל ראש בכך. נדרש לקבלת אישורים מכיבוי האש ומהמשטרה ובמקרים מורכבים גם אישורים שינפיק לנו מהנדס חשמל ומהנדסים אחרים. אזור לזלזל בזה, גם משום שאנו דואגים לאורחים שלנו וגם משום שנוכל להיות מכוסים מבחינה ביטוחית. ככלל, גופים אלו, באופן טבעי, יכולים ליצור בירוקרטיה רבה ולבזבז את זמננו היקר ולכן מומלץ להטיל משימות אלו על מפיק האירוע.

עלויות

חתונה בשטח, ברוב המקרים, תעלה יותר מבאולם. זה אך טבעי, שכן נדרשת בניה מאפס של כמעט הכל והוספת אלמנטים, אשר נמצאים כבר בתוך אולם מוכן. ועדיין, התנהלות חכמה יכולה לצמצם את הפערים. ותמיד תזכרו, על חתונה שהיא ייחודית- משלמים יותר ואתם הרי רוצים להיות ייחודיים ובלתי נשכחים, גם ביום חגכם.

מתכננים חתונה בחוץ? אל תעשו שום צעד בלי לעבור בפורטל חתונות ואירועים בטבע, המאגד את כל מה שצריך בדרך לחתונה בטבע או חתונה בחוץ מוצלחים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!