כל מה שחשוב לדעת על הפקת אירועים בטבע

הפקת אירועים בטבעכל מה שחשוב לדעת על הפקת אירועים בטבע

השינוי המרענן ביותר בענף האירועים של השנים האחרונות הוא היציאה אל הטבע. גם כך, מאסנו כבר להיות כלואים במבנים בהם הכל קבוע ומובנה. אולמות שכולם נראים כאילו יצאו מאותו סרט נע, פלוס -מינוס שנדליר כזה או אחר. דווקא הטבע הירוק, הפורח, המתחדש ומשתנה כל העת- קורא לנו. את האירועים שלנו אנחנו רוצים לעשות בטבע.

הפקת אירועים בטבע היא לא רק ייחודית ומקנה לאירוע שלנו נופך אחר, היא גם כרוכה בחשיבה מעט שונה. לצד העובדה שהלוקיישנים בטבע שנבחר יהיו מדהימים ותיווצר אווירה מושלמת, הרי שחלק מהצלחת האירוע כרוך גם במערכת שתדע למקסם את המקום עוד קצת ושתהיה אמונה על הפקת אירועים בטבע על כל המשתמע מכך ועם כל הדברים הקטנים אך חשובים שיש לשים עליהם לב.

כל אירוע בכל מקום

כיום אפשר לבצע הפקת אירועים בטבע כמעט בכל מקום. חופי ים, יערות, סמוך לצלע הר, מבנים ואתרים ארכאולוגיים, מערות, בין נחלים מפכים ועוד שלל מקומות רומנטיים וקסומים. כמובן, שיש צורך לקבל אישורים מגורמים מוסמכים, האחראים על המקום, במידה ויש כאלו וכן מרשויות המדינה ומגורמים האמונים על הביטחון באירוע כמו משטרה ומכבי אש. חברת הפקת אירועים בטבע איכותית, תתרוצץ עבורכם ותעסוק בקבלת האישורים. 

לא רק המקומות כמעט ואינם מוגבלים גם סוג האירוע עצמו. אמת, שמרבית האירועים בטבע, הינם מז'אנר החתונה. הרומנטיקה והאווירה המיוחדת הנשקפים ועולים מן הטבע, מקנים לחתונה תפאורה שאלוהים נגע בה. אבל לצד זאת, הטבע הפך גם לביתם של אירועים מסוגים ומסגנונות שונים. בין השאר נערכת הפקת אירועים בטבע גם עבור אירועים משפחתיים אחרים כמו בר ובת מצווה, אירוסין, בריתות, טקס החינה ועוד. לצד זאת, גם מסיבות וימי הולדת רבים, אליהם מוזמנים החברים הטובים, נערכים בטבע וכן אירועים עסקיים רבים, ביניהם של החברות הגדולות במשק. אין ספק, שמי שמבלה את מרבית יומו מול המחשב ובחדר הסגור, ישמח לשינוי באווירה.

על מה יש להקפיד

כדי שהפקת אירועים בטבע תהיה מוצלחת באמת, אנו נדרשים להפקעה מקצועית ומיומנת השמה דגש על הפרטים הקטנים. בניגוד לחתונה או אירוע אחר באולם שמחות, בו הכל כבר מובנה, אירוע בטבע, צריך לבנות מההתחלה. חוץ מהתפאורה כמובן. לצורך הפקה שכזו, יש להביא לא רק את ציוד האירוע כמו שולחנות, סידורי פרחים וכד', אלא גם לדאוג להקמת תשתיות של חשמל ומים ודברים קריטיים נוספים וכן להקמת מערך הלוגיסטיקה, אשר יהיה המון על תפעול החתונה, כגון שירותים, מטבחים, חניות וכד'.

החלום שרקמתם לאירוע המושלם הוא ייחודי רק לכם ונדרשת חברה מקצועית, שתקפיד על קוצו של יוד ותנהל במקביל עשרות ספקים ונותני שירות, כל אחד מעולם אחר ותפעיל אותם בסנכרון מושלם. כל הפרטים, קטנים כגדולים, צריכים להיות מושקעים ומוקפדים. גם דברים שנראים לנו אולי כשוליים או שבכלל לא נתנו דעתנו עליהם, כמו היכן יוגש הכיבוד? מה המקום הנכון למקם את רחבת הריקודים? איזו מערכת הגברה נציב, כדי להשיג את התוצאות הרצויות? היכן נמקם את החניות? האם הדרך אל לב החתונה תהיה מונגשת? ועוד מקבץ של עשרות נושאים שצריך יד מכוונת, הבקיאה בהפקת אירועים בטבע, לשם הצלחתם.

כמה זה יעלה לנו?

אמת, הפקת אירועים בטבע עלולה לעלות מעט יותר יקר מאירוע באולם רגיל, בו הכל כבר מוכן, מובנה ופועל כמו בסרט נע. אבל זהו למעשה לב העניין. אתם לא רוצים להיות כמו כולם. אתם רוצים משהו מיוחד. שונה ושייזכר לאורך שנים רבות. את זה תמצאו רק בטבע. ועדיין, אין זה אומר כמובן שכל החלום הזה צריך לרושש אתכם. יש פשוט צורך בבניה חכמה של האירוע ותכנון מוקפד מראש.

אירוע בטבע, כל אירוע, דורש מעיטנו לא רק יצירתיות אלא גם תכנון, תפעול ודייקנות, כדי שהאירוע יהיה, מושלם, מרשים ואטרקטיבי.

הינו פורטל חתונות ואירועים בטבע. תמצאו בו מדריכים רבים על הדרך הנכונה לבחור מקומות ואתרים, ימים ועונות מועדפים, דברים שחשוב לשים אליהם לב ודברים שאסור לפספס. לצד זאת תמצאו אינדקס מקומות, ספקים ונותני שירות, מקצועיים בתחומם, במגוון סגנונות ואפשרויות. הפקת אירועים בטבע, אינה דבר פשוט. עם המרכז להפקות אירועים – הגשמת החלום שלכם תהיה בהישג יד.

הפקות בטבעהפקות בטבע – דגשים לבחירות נכונות

כולנו הינו בימי חיינו בכמה וכמה אירועים, מכל המינים והסוגים. לרובנו, האירוע נראה כמו מכלול אחד, המתנהל מעצמו בסנכרון מוחלט. כאילו מישהו שולט בו ביד רמה ונסתרת ומוביל אותו להצלחה. כמובן שמאחורי כל אירוע מוצלח עומדת הפקה מוצלחת, המנווטת הכל ביד רמה. כאשר מדובר על הפקות בטבע, יש משמעות רבה יותר לחברת הפקה, שתעשה את זה הכי נכון, הכי מקצועי והכי מושלם.

אירוע באולם מול הפקות בטבע

ישנם מאפיינים שונים ורבים בין אירוע באולם או במרכז כנסים לבין הפקות בטבע ואין זה משנה סוג האירוע. אין זה משנה איזה אירוע ערכתם, לכל אורך גלגל החיים: ברית, בר או בת מצווה, חתונה או חתונת הזהב, ואפילו אם האירוע היה חברי או עסקי כמו כנסים, ימי עיון וכד', הבסיס היה העובדה שהאולם סיפק לכם כמעט הכל. החל מהמרחב הפיזי, עבור בריהוט, המטבח הצמוד, התשתיות וכד'. אתם רק הייתם צריכים להחליט על ספקי החוץ, כמו מוזיקה, צלם, דברים נחמדים לאורחים וכו'. אך כאשר אתם עושים הפקות בטבע, הכל משתנה. לפתע: צריך לחשוב על הכל.

אין זה בהכרח דבר רע. נכון, אירוע בטבע אינו מומלץ למי שלא יודע לחלום. שלא יודע להיות יצירתי. שאינו מבקש להיות שונה ומיוחד. משום שאין אירוע בטבע שדומה למשנהו. הלוקיישנים והמקומות הנבחרים מנצלים את הנופים והאווירה הקסומה שמקנה הטבע, לכדי תפאורה מושלמת וייחודית רק לאירוע שלכם. אם אתם כאלו- שרוצים להיות מיוחדים, אז לכו על אירוע בטבע. ובמקרה זה, עליכם לדעת, שאתם או רצוי יותר, חברת הפקה מטעמכם, תדאג להכל. מא ועד ת'. מציאת הלוקיישן, הקמת המטבח, בחירת חברת הקייטרינג, המוזיקה, השירותים הניידים, התאורה, הגנרטורים. בקיצור- הכל. 

למרות רצונכם, לדאוג שהאירוע שלכם יהיה בלתי נשכח, זה לא באמת התפקיד שלכם ולא באמת רצוי שתתרוצצו לקראת וביום חגכם. אתם צריכים רק לדאוג לחברת הפקה או פורטל מידע, המכנסים לכם את הטובים והמקצועיים שבנותני השירות ומנהלים אותם עבורכם, כדי שהכל יעבוד כמו שעון. הנה כמה דברים שיש להתלבט עליהם אבל הם שווים את זה.

התפאורה

בתפאורה אנחנו מדברים על המיקום. צלע הר או ליד הנחל, בינות חורש עבות או בשדות ירוקים פתוחים, במערה עם אפקט מרשים או במדבר העוצמתי. ללוקיישן יש משמעות אדירה על כל החוויה ועל האווירה. לכל לוקיישן, אווירה ייחודית משלו ומכיוון שאנו שואפים לאירוע בטבע, לא נרצה להפר אותה אלא להביא את כל האירוע להלימה אחת מלאה.

העיצוב

זהו בדיוק חלקו של העיצוב בעת הפקות טבע. השתלבות במרחב הנבחר והוספת דברים קטנים, המעניקים עוד נופך. קחו לדוגמא, בעת חתונה בפתחה של מערה מרשימה, עד כמה יוסיפו נרות אווירה. או פינות ישיבה נמוכות עם כריות צבעוניות, במישור המדברי החדגוני. אלו רק דוגמאות אבל האופציות הן כל כך רבות ומגוונות. חברת הפקה או מעצב אירועים, שתמצאו בפורטל, יעשו קסמים אם האירוע שלכם.

תאורה והגברה

הן הגברה והן תאורה נחשבים לדבר בסיסי. אבל למען האמת, האפקט שלהם על האירוע היא עצומה ובאירוע בטבע אף הולך וגובר. בטבע אין תאורה חשמלית אלא רק תאורת הכוכבים, לכן יש לתאורה המבקשת להתכתב עם הטבע, השפעה אדירה על האווירה כולה. גם להגברה, יש חשיבות רבה, שכן בטבע הפתוח נרצה שהמוזיקה תגיע לכל אוזן ואוזן, בצורה מדויקת. צריך לזכור, שמערכות אלו העובדות על חשמל לא תמיד ימצאו כאלו בשטח ולכן ניתן יהיה להצטייד בגנרטורים.

הקולינריה

גם כאן, זו הזדמנות ליצור אוכל קצת אחר. בסופו של דבר, על זה כולם מדברים באירוע. ישנם חברות המתמחות באירועים בשטח, עליהם ניתן ללמוד בפורטל זה וכדאי לבחור אחת טובה, אשר תדע לפעול בתנאי השטח ועדיין ליצור את כמויות האוכל, ברמה הקולינרית הגבוהה  ועם ההקפדה הגבוהה ביותר, אסתטית והגיינית.

שירותים אחרים

אתם אולי לא חושבים על זה אבל חברות ההפקה כן. יש עוד עשרות דברים שחשוב לייצר ולהפיק בשטח. חנויות לרכבים שיגיעו. סימונים ושלוטים, שיכולים לעזור גם לעמי ותמי ביער, שירותים ומקורות מים לרחצת ידיים, אביזרים להנעמת מזג האוויר ועוד דברים רבים ומגוונים.

חברת המרכז להפקות אירועים פורטל חתונות ואירועים בטבע, הוא ההתחלה שלכם בדרך לאירוע או הפקות בטבע מכל סוג שתרצו. כל מה שאתם צריכים וכאלו שאפילו לא ידעתם שאתם צריכים- נמצא כאן, בשבילכם ולמענכם.

הפקת אירוע בטבעהפקת אירוע בטבע

הפקת אירוע בטבע היא הטרנד של השנים האחרונות בתחום האירועים. אין זה משנה עם מדובר בחתונה, באירועים משפחתיים, אירועי חברה או אירועים עסקיים, לאירוע בטבע יש נופך מיוחד, שאינו דומה לשום אירוע אחר בו נכחתם בעבר. אלא שכשם שאירוע בטבע יכול דבר בלתי נשכח ויוצא דופן או בקלות יכול להפוך גם לפיאסקו. 

בניגוד לאולמות וגני אירועים ממוסדים הפועלים על פלטפורמה קיימת, מבוססת שכבר רצה ועובדת זמן רב, אירוע בטבע הוא תמיד מתחיל כבתולי לחלוטין. צריך לבנות את האירוע מהתחלה ומכיוון שהוא ייחודי גם לתכנן אותו מהתחלה. בסוג אירוע שכזה, בייחוד בטבע, כמות המשתנים הבלתי ידועים וכמות האתגרים בשטח עולה באופן מעריכי. אם לא נתכונן ונפיק את האירוע בצורה מושלמת, הסיכון ילך ויגדל גם הוא. לשם כך הצעד הראשון בנוגע להפקת אירוע בטבע – הוא לבחור את המפיק המושלם.

איך נבחר מפיק מצטיין?

לא כל חברה יכולה לבצע הפקת אירוע בטבע ולא כל מפיק, גם כזה שמצטיין באירועים נוצצים, מסוגל להתמודד עם המורכבות של עבודה בשטח, בצורה הגולמית ביותר. באופן כללי, מפיקי אירועים בטבע לא מחפשים בפורטלים הרגילים הסוקרים את כל הספקים בעולם החונות אלא מתרכזים במידע ובחומרים המפורסמים בפורטלים ייעודיים להפקות בטבע. הנה כמה טיפים שלנו, לבחירת מפיק איכותי שירים לכם אירוע בלתי נשכח בטבע.

ניסיון

אין תחליף לניסיון בכל הקשור לנושא הפקת אירועים בטבע. מפיק שכבר התנסה באתגרים לא רק מוכן אליהם אלא גם יכול לצפות אירועים חריגים ובלת"מים שיתכן ויופיעו במהלך ההכנות או האירוע עצמו. החוכמה היא לא רק לצפות את הבעיות אלא גם לפתור אותם וגם בנושא זה יש לניסיון חשיבות רבה. איך תדעו עם המפיק בעל ניסיון? בקשו לראות עבודות עבר שלו. נסו לא להתרשם דווקא מהעיצובים, היות ושלכם יהיו ייחודיים לטעמכם אלא מהבנתו את השטח, מהפתרונות שהוא מציע לאתגרים המאפיינים שטח, לחשיבה יוצאת דופן וכו'.

המלצות

גם המלצות הם כלי חשוב במקרה זה. כפי שאמרנו, הפקת אירוע בטבע היא כבר דבר די נפוץ ויתכן ונכחתם באחד כזה או שחבריכם נהנו משירותים של מפיק. נסו להיעזר בהתרשמותם וחוויותיהם וכמובן, תמיד נכון ללמוד מטעויות (והברקות) של אחרים.

מיקומים

כעקרון כל מיקום פתוח לפניכם וזה מה שמייחד אירוע בטבע. זה יכול להיות שדה ירוק, מערה, שרידי מבצר עתיק, האנגר חקלאי, מטע או פרדס ואפילו על גדת נחל. כל מקום יפה ממשנהו ויכול להתאים. אך יש מפיקים רבים שיש להם מקומות פייבוריטים. כאלו שכבר הוכיחו את עצמם אך הם עדיין לא שחוקים. אם התחברתם למקום שהציע לכם מפיק, תוכלו להיות בטוחים שהוא ידע מניסיונו לארגן שם אירוע מוצלח מאוד.

הקשבה

הפקת אירוע בטבע היא חלק מהחלום שלכם. היא משהו שבדמיונכם אתם יודעים בדיוק איך הוא יראה, בכל פרט ופרט. נכון שהמציאות לפעמים מכתיבה לנו אחרת אבל עדיין, זה הויז'ן שלכם והחלום שלכם. מפיק אירועים שכופה את דעתו עליכם – לא בא בחשבון. הוא כמובן יכול להעניק הערות מניסיונו, לנסות להסביר מדוע אלמנט מסוים יהיה לא מועיל או לא בר ביצוע אבל הוא ממש לא צריך להחליט על מהות האירוע בניגוד לדעתכם. 

ככלל, הפקת אירוע בטבע היא דבר מורכב שדורש שיתוף פעולה ועשרות שעות של פינג פונג משותף ביניכם לבין המפיק. אם אין חיבור, אין רצון להקשיב ואין התגייסות מלאה לנסות ולהביא מהדמיון אל הפועל את מה שאתם רוצים- יתכן ונכון לכם לחפש מפיק אחר.

הפקת אירועים קטנים בטבעהפקת אירועים קטנים בטבע

האמת, זה לא קשור לקורונה ולא קשור לריחוק החברתי שכפתה עלינו המגיפה. זה היה שם קודם. כולנו התחלנו למאוס בחתונות הגדולות ובאירועים הגדולים. החתונות ההמוניות כבר איבדו מזמן כל טעם ובעצם לחתן ולכלה לא היה שום עניין להיות במחיצת אנשים מהעבודה של אב החתן או עם בן דוד שלישי, מצד האימא. עם כל הכבוד, ביום החשוב והמתוק ביותר שלהם, הם רוצים להיות עם חברים שלהם באופן משוחרר וכיפי.

זו הסיבה, שמאות זוגות בוחרים היום לערוך חתונות קטנות ומצומצמות. בעיקר של בני משפחה קרובים וחברים טובים. חתונה קטנה, היא חלק מהטרנד של הפקת אירועים קטנים בטבע ומתיישבת בול על הקונספט. גם בטבע אנחנו לא רוצים המוניות. אנחנו רוצים את הפסטורליות, השקט והשלווה והאינטימיות. הטבע הוא מקום נפלא להתבודד אבל גם אם אתם לא רוצים להתבודד אלא להתחתן, הפקת אירועים קטנים בטבע, זו התשובה.

אין אולם אין מחויבות

רגע, אז למה שלא נעשה חתונה קטנה באולם שמחות או בגן אירועים? ובכן, זה עניין של כסף. אולמות האירועים, למעשה כופים עליכם את כל הטעם שלהם, העיצובים שלהם, ההתנהלות שלהם, בעצם את הכל. יש להם תשתית ומסגרת מוכנה ואתם צריכים להתאים את עצמכם בדיוק אליהם. יש כאלו שרק מכך כבר מקבלים בחילה והם אלו המעדיפים הפקת אירועים קטנים בטבע או גדולים יותר במקומות ייחודיים, בהם הם יכולים להגשים את חלומם ולהיות גם ייחודיים.

אבל מעבר לכך, העובדה שבעל אולם צריך להפעיל את כל הלוויתן הגדול הזה של האולם ואת כל המערכת, מביאה אותו לדרוש מכם מינימום של אורחים. גם אם אתם לא רוצים. והמינימום הזה הוא הרבה מעבר לחתונה קטנה. כך שאתם נאלצים להסכים, לשלם הרבה יותר משרציתם ולהזמין אנשים שלא תכננתם. או, שתלכו על הקונספט של הפקת אירועים בטבע.

לא רק חתונות

כאשר אנחנו מדברים על הפקת אירועים קטנים בטבע, אנחנו מזכירים שוב ושוב את עולם החתונות. זה טבעי, שכן החתונות בטבע, הן כרגע הטרנד הכי חם. אך למעשה, כל אירוע יכול להיות בטבע. החל ממסיבה בעבודה, חתונה בטבע או לוקיישן להשקות, אירועי גיבוש, ושמחות אחרות כמו בר ובת מצווה וכד'. עבור כל האירועים האלו ואחרים היציאה לטבע והייחודיות ש האירוע יכולים להיות נהדרים ויוצאי דופן ולהשיג את מטרתם. 

ויחד עם זאת, גם באירועים אלו, צריך לשים את הדגש של הפקת אירועים קטנים בטבע ולא לחשוב, שמכיוון שמדובר באירועים קטנים נזלזל או לא נשקיע בהם. בוודאי באירועים חשובים כמו חתונות או אירועים עסקיים שיכול להיות אפילו קריטיים לחיי החברה. אירוע בטבע, קטן כגדול, חייב להיות מושקע וחייב להיות מתוכנן מראש עבור השטח וכל האתגרים שהוא מציב, לפני ובמהלך האירוע.

הפקת אירועים קטנים בטבע עם מפיק מומחה

העובדה שמדובר באירוע קטן לא הופכת את האתגרים לפחות משמעותיים. למעשה, העובדה שהאירוע קטן יותר, לא משנה ברבים מן האתגרים. אם ערכנו אירוע בחוץ ולא הכנו מראש פתרון כנגד החום הכבד, אין זה משנה אם מדובר באירוע של 1000 איש או של 200. בואו נודה על האמת, למרות שאנחנו חכמים מאוד, לא נוכל לבדנו להתמודד עם כל האתגרים, הבלת"מים והריצות בין ספקים שונים. גם אם הינו מסוגלים, לא בטוח שיש לנו את הזמן לכך.

לכן עולה חשיבות שכירת מפיק לאירוע. בין אם מדובר באירוע גדול או הפקת אירועים קטנים בטבע, למפיק יש תפקיד קריטי בהצלחתו. הוא האיש שישה אמון על מימוש החלום שלכם לכדי מציאות. ככל שהמפיק יהיה עתיר נסיון ויהיה לכם כימיה טובה איתו, הצלחת האירוע שלכם, תהיה יותר מובטחת.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!