ברית מילה – איך מארגנים אירוע בצורה טובה

אחד האירועים הכי מרגשים בחייהם של בני זוג, ללא צל של ספק, הוא ברית מילה. אירוע זה מבטא את כניסתו של בנם שזה עתה נולד בברית אברהם אבינו. האירוע נערך כשבוע אחרי הלידה, בין אם במתכונת מצומצמת עם בני משפחה קרובים ובין אם במתכונת מורחבת יותר, עם כל בני המשפחה והחברים.

תכנון אירוע ברית מילה הוא שונה בתכלית מתכנון של אירועים אחרים שאנחנו מכירים, דוגמא, חתונה, בר ובת מצווה או אפילו ימי הולדת רגילים. זה שונה, הן בגלל העובדה שיש לערוך את האירוע תוך שבוע מיום הלידה, והן בגלל העובדה שישנם אילוצים אחרים שכופים תכנון וארגון בצורות שונות.

למשל, לא נהוג לערוך ברית מילה בשעות הלילה אלא בשעות היום, גם בשביל לא להפריע לשעות השינה של התינוק וגם בגלל שההורים עצמם, סביר להניח, יעדיפו שהאירוע ייערך בשעות היום, בתקווה שיוכלו לישון בלילה. בדרך כלל מדובר גם על אירוע יותר מצומצם וקטן בהיבטים שונים, וכן עצם העובדה שהוא חייב להיערך תוך שבוע מיום הלידה, אזי שהוא יכול להיערך גם באמצע השבוע ואפילו יש היתר לערוך אותו ביום שבת.

כיצד ניגשים לארגן ברית מילה?

לפני שנסביר כיצד ניגשים להיערך אירוע מסוג זה, חשוב לזכור במקרים רבים אפשר להתחיל ולתכנן אותו עד לפני מועד הלידה. למשל, אם מדובר בלידה בניתוח קיסרי עם תאריך נקוב מראש, אז אפשר לתכנן מתי ייערך הברית. זאת למרות שיש זוגות רבים אשר מעדיפים לחכות עם זה מטעמים של אמונה.

בעיקרון, ברגע שהתינוק יוצא לאוויר העולם, ברור לכל מתי תיערך הברית ואז אפשר להחליט באיזו מתכונת היא תיערך. האם היה תהיה מצומצמת עם בני משפחה קרובים, ואז ייתכן מאוד שהיא תיערך בבית הזוג או בבית ההורים של אחד מהם. אם הם יבחרו לערוך את האירוע באופן יותר רחב, אז יוכלו לשכור אולם או מקום אחר.

מעבר להשכרת מקום, יש להחליט כמה מוזמנים להזמין לאירוע. מאחר וייתכן וייערך באמצע השבוע ובהתראה קצרה יחסית, אז סביר מאוד שחלק מהמוזמנים לא יוכלו להגיע. יש לקחת את זה בחשבון, בכל מה שקשור לשיקולי תקציב ועלויות.

ברגע שמחליטים על יום ושעה וכן כמות מוזמנים, אז אפשר לחפש מקום שיהיה נכון לערוך בו את האירוע. יש ליצור קשר עם צוות המקום ולדאוג לשריין אותו במועד הרלוונטי. ייתכן מאוד, מאחר ומדובר באירוע צהריים, שהוא ישוריין לזוג למשך מספר שעות, על מנת שיהיה ניתן להכין אותו לקראת אירוע ערב.

איפה אנחנו יכולים לערוך ברית מילה?

בעיקרון, אפשר למצוא סוגים שונים של אולמות ומקומות בהם ניתן לערוך ברית מילה. אפשר לערוך את האירוע באולם אירועים רגיל, אך אפשר למצוא גם אולמות הקשורים למסעדות ובתי קפה, וכן במקומות אחרים, קטנים ואינטימיים שיכולים להתאים לסוג אירוע שכזה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!